Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου και οι εκπρόσωποι των αλιέων που δραστηριοποιούνται με μηχανότρατες, αποφάσισαν από κοινού, την παράταση της απαγόρευσης αλιείας, με συρόμενα εργαλεία, στο Σαρωνικό Κόλπο, η οποία βάση του Άρθρου 8§8β Β.Δ. 917/66 (ΦEΚ 248Α), έληγε την πρώτη (1η) Νοεμβρίου.

 

Η απαγόρευση στη συγκεκριμένη περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου γίνεται προληπτικά για δύο (2) μήνες, έως ότου ολοκληρωθούν οι αντίστοιχες μελέτες από το ΕΛΚΕΘΕ.

 

Παράλληλα με τις έρευνες του ΕΛΚΕΘΕ, το ΥπΑΑΤ έχει προχωρήσει σε σειρά δειγματοληψιών και αναλύσεων σε μύδια (εκτροφής και ελεύθερα), σε συνεργασία με το Γενικό Χημείο του Κράτους και τον Δημόκριτο.

 

Μέχρι σήμερα όλα τα αποτελέσματα είναι αρνητικά, για πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες ενώ οι δειγματοληψίες και οι αναλύσεις θα συνεχιστούν.

 

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, ο υπουργός συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, ανταποκρινόμενος άμεσα σε σχετικό αίτημα, με επιτροπή παράκτιων αλιέων που κινητοποιούνται για  την κατάργηση της βιντζότρατας.

 

Σε δήλωσή του, ο κ. Αποστόλου ανέφερε τα εξής: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε  το χαρτοφυλάκιο του ΥΠΑΑΤ το 2015, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο παραπομπής της χώρας μας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, καθώς δεν είχαμε εφαρμόσει ως χώρα τον Κανονισμό της Μεσογείου, στο κομμάτι που αφορά την εκπόνηση του διαχειριστικού σχεδίου για τις βιντζότρατες.

 

Προχωρήσαμε λοιπόν, στην ανάθεση, στο ΕΛΚΕΘΕ και το ΙΝΑΛΕ, τα δύο Ινστιτούτα που αποτελούν τους συμβούλους της Πολιτείας σε θέματα αλιείας, της σύνταξης της απαιτούμενης μελέτης για το διαχειριστικό σχέδιο για τη βιντζότρατα, το οποίο εγκρίθηκε από την Ε.Ε. και ισχύει για τη χώρα μας

 

Κάναμε κάθε τι δυνατόν ώστε η χώρα μας να γλυτώσει νέα πρόστιμα, από αυτά που ήδη μας κληροδοτήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το καταφέραμε. Στις 27 Απριλίου 2017 η Υπόθεση τέθηκε στο αρχείο, με Απόφαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων.

 

Η βιντζότρατα είναι ένα αλιευτικό εργαλείο που μέχρι και το 2006 δούλευε κοντά στην ακτή.  Ήδη ο αριθμός των σκαφών έχει μειωθεί από τα 456 το 2007 στα 130 το 2017. Οφείλουμε να εφαρμόσουμε πιστά τις συμβουλές των επιστημόνων και μόλις έχουμε τα αποτελέσματα των μελετών,  θα μπορούμε, σε εθνικό επίπεδο πλέον, να δούμε κατά πόσο χρειάζεται να εφαρμόσουμε νέα διαχειριστικά Μέτρα ή να προχωρήσουμε στην πλήρη κατάργηση του εργαλείου».