Επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία σχετικά με τη φορολόγηση των αυτοκινήτων που αποτελούν εργαλεία δουλειάς των γεωπόνων-μελών της έστειλε το Σωματείο Γεωπόνων Ιδιωτικών Υπαλλήλων:

«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωπόνων Ιδιωτικών Υπαλλήλων εκπροσωπεί όλους τους γεωπόνους που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα (πρωτογενή παραγωγή, μεταποίηση, υπηρεσίες κ.λπ.). Το αντικείμενο εργασίας μας είναι η ενημέρωση αγροτών και συναδέλφων γεωπόνων, η προώθηση καινοτομιών και νέων σπόρων, προϊόντων φυτοπροστασίας και λίπανσης για μεγιστοποίηση της παραγωγής και βελτιστοποίησης της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων.

Πρόσφατα είδαμε με έκπληξη στον Τύπο να ανακοινώνεται η ψήφιση νέου νόμου, 4446/2016, στη Βουλή, με τον οποίο αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων και η αξία πλέον υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων, αυξανομένης όσο αυξάνεται αυτή και μειούμενης όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από 1-1-2016.

Για τον προηγούμενο νόμο είχε εκδοθεί ερμηνευτική εγκύκλιος, στην οποία γινόταν αναφορά και εξαιρούσε από τη φορολόγηση τους πωλητές και όπως παρακάτω:

“Οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 δεν καταλαμβάνουν:

α) τα αυτοκίνητα τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε συγκεκριμένους πωλητές, τεχνικούς και λοιπούς εργαζομένους, των οποίων η εργασία απαιτεί συχνή μετακίνηση εκτός των εγκαταστάσεων του εργοδότη (tool cars) και χρησιμοποιούνται για την επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη, ανεξάρτητα αν τα αυτοκίνητα αυτά μπορεί να χρησιμοποιούνται από τον δικαιούχο και εκτός του ωραρίου εργασίας τους. Αντιθέτως, καταλαμβάνεται και αποτελεί παροχή σε είδος η κατά τα ανωτέρω προσδιοριζόμενη αγοραία αξία των αυτοκινήτων που παρέχονται στους εργαζόμενους λόγω της θέσης τους (π.χ. σε διευθυντές και επιθεωρητές πωλήσεων, τεχνικούς διευθυντές και λοιπά στελέχη)”.

Θεωρούμε απαράδεκτο ξαφνικά και στο τέλος της χρονιάς να επιβάλλεται επιπλέον φορολόγηση στα ήδη χαμηλά εισοδήματά μας με αναδρομική ισχύ μάλιστα. Θεωρούμε ότι δεν πρέπει να φορολογηθούν και να τιμωρηθούν αυτοί που στα πλαίσια των καθηκόντων της δουλειάς τους:

  • Τρέχουν οργώνοντας την ελληνική ύπαιθρο, πραγματοποιώντας πειραματικά, αποδεικτικά, ομιλίες, παρουσιάσεις, συζητήσεις για το καλό και την πρόοδο της ελληνικής γεωργίας, ανεβάζοντας το επίπεδο γνώσης όλων μας, καλύπτοντας τα κενά που υπάρχουν από την πλευρά του κράτους στα θέματα αυτά.
  • Βρίσκονται συνέχεια στους δρόμους, επισκεπτόμενοι κάθε γωνιά και χωριό της Ελλάδος, διασχίζοντας όχι μία, αλλά πολλές περιφέρειές της, οδηγώντας χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο.

Για εμάς τα αυτοκίνητα είναι εργαλεία απαραίτητα για τη δουλειά μας, τα οποία μας τα παραχωρούν οι εργοδότες μας για τις ανάγκες τους. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε προσωπικά αυτοκίνητα, για τα οποία πληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας και φορολογούμαστε.

Φαίνεται τελικά ότι το σκεπτικό του Κώδικα Φορολόγησης Εισοδήματος είναι ότι όσο πιο πολύ δουλεύεις και μοχθείς για τη δουλειά σου χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο του εργοδότη σου, τόσο πιο πολύ θα τιμωρηθείς και θα φορολογηθείς γι’ αυτό. Ζητούμε για τους παραπάνω λόγους να μην υπάρξει καμία αλλαγή στο ισχύον καθεστώς φορολόγησης.

Να μην ξεχνάμε ότι εμείς είμαστε αυτοί που δουλεύουμε και υποστηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα της αγροτικής οικονομίας, από τον οποίο περιμένουμε όλοι μας να συμβάλλει ενεργά ώστε να βγει η χώρα μας από το οικονομικό αδιέξοδο».